Klasean ikusteko
aukera izan genuen. Jatorrizko titulua Monsieur Lazhar da, 2011ko pelikula, Plilippe Falardeau zuzendaria duena.
Pelikularen generoa drama bat da.
Hasiera emateko,
niri bereziki, arreta gehien deitu zitzaidan gertaera pasatzen da: Lh-ko gela
bateko andereñoa bere buruaz beste egiten du, bere gelan. Bi umeek hau ikusten
dute, eta sekulako trauma geratzen zaie. Erantzunik gabeko galdera asko alegia.
Gertakisun honek gela horretako orientabidea aldatzen du.
Gertakisun honekin batera beste
irakasle bat ailegatzen da, pelikulari izena ematen diona; Lazhar, 55 urteko
Argeliarra. Bere klaseak emateko
era guztiz ezberdina da, eta hasieran umeak kontra egiten diote, bere betiko
andereñoarekin konparaketa egiten dioten heinean. Ikasketa prozesuan bidirekzionala
dela esan dezakegu, pelikula honetan, ikasleak irakasletik ikasten dute eta
baita alderantziz ere. Azkenean onartzen dute irakaslea eta ume hauen bizitza
aldetzen duela esan dezakegu ere. Azkenean garrantzia handia dute gure
bizitzatik pasatzen diren irakasle guztiak, eta batez ere adin horietan.
Pelikula honek erakusten
digu nola bakoitzak bere era dituen gauzak egiteko, eta erantzunak emateko,
bakoitzaren ikuspuntua besteengandik urrun dagoela batzuetan, baina guztiok
ikasi behar dugula errespetutik lan egiten. Gela honetan heriotzarekin harrituta
zeuden umeeekin topatzen da Lazhar. Berak lagundu nahi ditu, eta batzuetan ez
zuen zuzendaritza eta psikologoen laguntza aurkitzen. Bere metodologia
ezberdina baitzen. Adimen emozionala lantzea ezinbestekoa da klasean, nola sentitzen diren, zergaitik sentitzen diren horrela... Lazhar, arlo honetan lantzen du heriotzaren gaia, oso garrantzitsua dena, umeek ulertu behar baitute pertsona bat joaten denean, ez dela bueltatuko. Haur Hezkuntzako geletan hau lantzea ere beharrezkoa ikusten dut txikitatik gai hauek aurrera eramaten jakin behar dutelako.
Pelikula gustatu
zitzaidan, oso bihozbera iruditu zitzaidan, eta nola umeek erakusten zaiatzen
ziren gustatu zitzaidan. Adibidez neska doanean esatez zein liburuak diren
egokiagoak beraien duten adinarentzat eta ze nolako harremanak dituzten azkenean.
Maiestra eta irakasle mota asko daude, egia esanda pertsona mundu bat da,eta bakarra, nire ustez inportanteena ume guztiak dituen gaitasunak ateratzea da (bakoitzak bereak) eta batez bere egoera emozionalari erantzunak egokiak ematea, da inportanteenatarikoa maistra moduan. Eta indibidualki tratatzea umeak, ez dira danak berdinak, bakoitza pertsona ezberdin bat da, eta horrela tratatu behar ditugu, bakoitzari laguntza egokiena eskainiz beharrez gero.
Maiestra eta irakasle mota asko daude, egia esanda pertsona mundu bat da,eta bakarra, nire ustez inportanteena ume guztiak dituen gaitasunak ateratzea da (bakoitzak bereak) eta batez bere egoera emozionalari erantzunak egokiak ematea, da inportanteenatarikoa maistra moduan. Eta indibidualki tratatzea umeak, ez dira danak berdinak, bakoitza pertsona ezberdin bat da, eta horrela tratatu behar ditugu, bakoitzari laguntza egokiena eskainiz beharrez gero.
“Existe una clara evidencia de que las personas emocionalmente desarrolladas, es decir, las
ResponderEliminarpersonas que gobiernan adecuadamente sus sentimientos, y asimismo saben interpretar y
relacionarse efectivamente con los sentimientos de los demás, disfrutan de una situación
ventajosa en todos los dominios de la vida, desde el noviazgo y las relaciones íntimas hasta
la compresión de las reglas tácitas que gobiernan el éxito en el seno de una organización. Las personas que han desarrollado adecuadamente las habilidades emocionales suelen sentirse más satisfechas, son más capaces de dominar hábitos mentales que determinan la productividad. Quienes, al contrario, no pueden controlar su vida emocional, se debaten en constantes luchas internas que socavan su capacidad de trabajo y les impiden pensar con la suficientes claridad.” (Goleman, 1996)