EXPERIMENTAKZION astean, muralak sortu genituen. Mural hauetan Ikastetxearen funtzionamenduaren inguruko gaiak adierazi genituen. Metodologia ezberdinak, ikuspegi ezberdinak, taldekatze era ezberdinak, ikastetxeko pertsonalen funtzioak batik bat.
Ni, sarrera honetan, funtzio horiek zeintzuk diren ipiniko ditut. Inportantea ikusten dudalako hau argi izatea.
TUTOREA:
- - Ikasle
guztiak ezagutzea bere osotasunean eta
laguntza egokia eskaini bere ahalmenak garatzeko, beraien beharrak kontutan izanda.
- -Ikasleen
beharrak ezagutu, beraien garapena integrala (kognitiboa, fisikoa, emozionala…)
lortzeko.
- -Guraso,
ume, beste irakasle, eta orokorrean ikastetxeko pertsonal guztiarekin
harremanetan egotea.
- -Arazoak
eta zailtasunak antzeman
- -Metodologia
egokiak bilatuko ditu, ume bakoitzarentzat moldatuta beharrezkoa izanez gero.
- -Klasean
behatzaile aktiboa izango da.
- -Irakasleei
baliabide ezberdinak eskaintzeko gai
izan behar da.
- -Afektibitatea
sustatu eta adimen emozionala landu
- -Motibatzailea
izango da klase guztietan.
- -Ume
bakoitzaren beharreei moldatuko da eta ikasle guztien jarraipena egingo du.
- -Eskola
inklusiboa bultzatuko du. Guztiok berdinak eta ezberdinak garen heinean.
ZUZENDARIA:
- -Kanpoko
zerbitzuak eskatuko ditu.
- -Organo
guztien koordinazioa zuzenduko du.
- -Talde
desberdinen arazoak bideratuko ditu.
- -Ikastetxeko
dokumentu ofizial guztiak bideratzeko arduraduna izango ditu eta baimenak
sinatuko ditu beharrez gero.
- -Gainbegiratuko
ditu ikastetxeko prozesu guztiak
- -Irakaslegoaren
garapena koordinatu eta zuzenduko du, eta ordezko bat beharrez gero, bilatuko
du.
- -Ikastetxearen
funtzionamendu egokia bermatuko du, eta talde lana sustatuko du.
PT:
- -Arazoak
dituzten umeak lagunduko ditu
- -Orientazio
departamentuan dago lan egiten.
- -Ziurtatzen
du haurrak zailtasunak dituzten ala ez.
- -Tutorearekin
kontaktuan egongo da, ideiak
konpartitzeko eta zalantzak argitzeko. Oso garrantzitsua da bien arteko
komunikazio egonkorra ematea.
- -Eskola
inklusiboa sustatuko du.
- -Hezkuntza
– premia bereziak dituzten ikasleekin banka edo talde txikietan esku hartzea,
gela arruntean edo laguntza-gelan.
- - Curriculum
egokitzapen indibidualak egiterakoan eta garatzerakoan lanbidetan aritzea.
- -Material
didaktikoa prestatu, baloratu, aukeratu… talde lanean.
- -Familiarekiko
harremanetan aritu, errespetua eta giro egokia sustatuz.
HIPI:
- -Hizkuntza
mailan umeak laguntzen dituena.
- -Irakaslearekin
harremanetan dago hizkuntza errefortzua jasotzeko.
- -Ikasleak ondo sentitu daitezen bermatu behar
du.
- -Ikasle
etorkin berriei harrera egiteko
(tutorearekin batera) arduraduna izango da, gurasoei ondo azalduz zer landuko
duten klasean hizkuntzari begira, eta lehentasuna.
KONTSULTOREA:
- - Ikasle
eta irakasleei laguntza eskaintzen die, maila ezberdinetan, gelan,
irakaslegoari eta ikastetxe mailan laguntzeko.
ORIENTATZAILEA:
- - Pegagogo,
psikologo eta psikopedagogoak dira.
- -Ikastetxeko
irakasleen eta bereziki umeei aholkuak eskaintzen diete.
- -Curriculum
egokitzapenetan, ikastetxeko plangintzan… parte hartzen dute.
KOORDINATZAILEA:
- -Tratatu
behar diren arazoak, era argi batean adieraziko ditu.
- -Denbora
eta espazioaren kontrola eramango duena izango da.
- -Talde
lana sustatuko du.
- -Komunikazioa
egokia ematea bermatuko du
- -Taldean
jasotako informazioa jasoko du.
- -Errespetua
sustatuko du.
BOLONDRESAK:
- -Laguntasuna
eta berdinen arteko elkarrekintza sustatu
- -Umeen
gidariak izan behar dira bere ikaste prozesuan.
- -Ikasleen
arteko elkar-lana eta kooperazioa sustatzea
- -Talde
heterogeneoak bultzatu
- -Ikasteko
gogoak piztu, umeak motibatu behar dira.
- -Irakaslegoari
laguntza eskaini.
- -Zalantzak
argituko ditu
No hay comentarios:
Publicar un comentario