jueves, 7 de marzo de 2013

HEZKUNTZA BEREZIA ///// HEZKUNTZA PREMIA BEREZIAK


    Bi kontzeptu hauek argitzea beharrezkoa ikusten dut. Batzuetan esanahiak korapilatsua bihurtzen direlako…

     XIX eta XX. Mendeetan ez zen hezkuntza premia bereziaz hitz egiten, hezkuntza bereziaz baizik. Zailtasunak zituzten umeak baztertu egiten ziren (ezberdinak izango balira tratatzen zituzten). Beste eskola berezi batzuetara eramaten ziren, edo ez ziren eskolara eramaten.

     Urteak pasa ahala, ikuspuntua aldatu egin da. Orain premia bereziak dituztela dakigu, ez ditugu horregatik ezberdin tratatu behar, berdinak baitira, baina beste era batean aurkeztu beharko dizkiegu gauzak. Egokitzapenak egitea da gure xede nagusia. Aniztasuna era askotan aurkeztu ahal daiteke, eta honekin lan egingo dugu.  Egokitzapenak era askotakoak izan ahal daitezke, fisikoak (adibidez  gurpil aulki batean dabilen pertsona edo ume batentzat ingurunea egokitu), tresnak eskuratu (adibidez, eskolan itsu bat badaukagu, braile makina bat beharko du), egokitzapen curricularra… esan dudan moduan, era askotan aurkeztu daitezke premia bereziak eta gure lana hoberen moldatzea  gauzak beraientzat izango da.  Gainera pertsona bakoitzak gure behar pertsonalak ditugu, irakaskuntzan adibidez ume guztiek ez dute berdin ikasten, ez dago metodo zehatz bat…  horrekin adierazi nahi dudana da, guztiok, neurri batean edo bestean ezberdinak garela, eta hori da berdinak  egiten gaituena, bakoitzak zirkunstantzia batzuen menpe egongo da, hori bakarrik.

      Horregatik bi kontzeptu hauen ezberdintasuna hau da. Lehen hezkuntza berezia zuten umeak baztertu egiten zituzten, berezitzat hartzen zituzten, eta eskola berezietara eramaten zituzten. Gaur egun berriz ez, eskola inklusiboetara joaten dira, ume guztiak bezala, eta premia bereziak dituztenez egokitzapenak egiten zaizkie beraientzat. Guztiok normalak gara baina bakoitzak premia batzuk izango ditugu gure bizitzan. 

1 comentario:

  1. Aguado, T. (2033): Pedagogía intercultural. Aravaca (Madrid): Mc Graw Hill.

    "Los cambios del sistema educativo deben incluir cambios no solo en el curriculo, sino en todas las dimensiones del proceso: actitudes y formación del profesorado, estrategias de enseñanza, motivación y comunicación, materiales y recursos, agrupamientos y evaluaciones, metas y
    normas del centro.”

    ResponderEliminar